Jumaat, 10 Julai 2009

Coretan sebuah rindu

Di sini ku ingin berbicara
Bicara yang tiada sempadan
Bicara hati seorang insan
Bicara yang tiada noktahnya...
Ingin ku dakap masa berlalu
Ingin ku ulangi cinta yang syahdu
Ketawaku....... di mana-mana
Nangisku.... engkau kah tahu?
Di sini ku hayunkan jemari
Mengukir tentang kehidupan lalu
Yang memberi aku pengalaman
Yang mengajar aku dewasa
Mengenal diri dan mendekati Nya
Di sini ku berbicara lagi
Ingin rasanya diri dibelai
Dan... mencari-cari mutiara kasih
Menunggu cinta abadi
Janji mentari tenggelam sebelah barat... pasti!
Alam sekeliling jadi gelap
Neon tidak lokek memberi cahaya
Sang bulan tetap setia menyinar
Malam yang memberi aku seribu ilham
Malam membisikkan kerinduan
Malam mendedahkan keasyikan
Malam juga mengingatkan aku pada NYA
Sesekali, malam-malam begini membosankan
Sesekali, malam-malam yang berlalu, sunyi dan sepi
Tiada lagi deruan ombak
Tiada lagi kokok ayam
Tiada lagi kicauan burung
Sang unggas dah lama merajuk
Di kejauhan ini, aku membilang masa-masa berlalu .....
..... telah ku tinggal keindahan lampau
..... mindaku tak bisa menyimpan memori silam
Yang ada, cuma sisa-sisa semalam
Malam-malam begini, aku terus berbicara
..... tentang rindu .....
Aku rindu pada kisah silam
Aku rindu pada kisah semalam
Aku rindu! Sungguh aku rindu

Mek Chah.... 10 Julai 2009

Tiada ulasan:

Catat Ulasan